مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

بهبود عملکرد دستگاههای پلاسما سی ان سی به کمک تکنولوژی





دستگاه پلاسما CNC طی یک دهه گذشته سبب انقلابی در صنایع مختلف شده است. برش مواد مختلف با دقت فوق‌العاده بالا و با قیمتی مقرون‌به‌صرفه دو مورد از مهم‌ترین دلایل استفاده از این دستگاه است. اما چگونه میتوان عملکرد دستگاه پلاسما سی ان سی را بهبود بخشید؟

طی سالهای اخیر شاهد پیشرفتهای زیادی در فرایند برش پلاسما بوده‌ایم. نوآوریهای بی‌نظیری در این زمینه اتفاق افتاده است که در ادامه به برخی از مشهورترین آنها اشاره خواهیم کرد.


not found


نوآوری در بهبود عملکرد دستگاه پلاسما سی ان سی

استفاده از دستگاههای CNC با توجه به قابلیتهای فوق‌العاده آن رو به افزایش است. با این حال تکنولوژی همواره در حال توسعه و بهبود بوده است و این دستگاهها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بیایید با هم نگاهی به جدیدترین نوآوریها در این زمینه داشته باشیم.


برش اکسی فیول

برش اکسی فیول همواره یک راهکار ایده‌آل برای برش فلزات ضخیم در کنار دستگاه برش پلاسما بوده است. استفاده از اکسی سوختها طی سالهای اخیر به دلیل انتقال آتش‌زنه به داخل دستگاه رو به افزایش گذاشته است. علاوه بر این اضافه شدن کنترلگر ارتفاع به بهبود قابلیتهای این دستگاه افزوده است.

این دو تکنولوژی سبب بهبود کارایی دستگاه شده‌اند. جالب است بدانید که دیگر به هیچ ابزار دیگری برای تغییر نوک شعله نیاز نیست. هنگامی که صحبت از دستگاههای سی ان سی میشود، همه خودکار شدن امور را به خاطر میآورند که این موضوع به خوبی در برش اکسی فیول رعایت شده است.


ادغام دستگاههای CNC

در دستگاههای جدید CNC دیگر از درایوهای نواری برای کنترل دستگاه استفاده نمیشود. به منظور بهبود عملکرد دستگاه پلاسما سی ان سی از نرم افزاری به نام Cutting edge CAM استفاده می کنند.

این نرم افزار برشهای دستگاه را بر اساس پارامترهای دریافتی خودکار میکند. از دیگر مزایای فناوریهای جدید به کار‌رفته در دستگاه CNC قابلیت عیب‌یابی و کنترل از راه دور است. به این ترتیب کلیه فرایندهای پیچیده به صورت کاملاً اتوماتیک و بدون هیچ نقصی انجام میشوند.


منبع تغذیه

منبع تغذیه دستگاههای برش پلاسمای CNC طی دهههای گذشته با تغییرات زیادی مواجه بوده‌اند. در سیستمهای قدیمی از الکترود تنگستن و نیروی برقی به اندازه 600 آمپر استفاده میشد.

اما در حال حاضر از سیستمهایی با الکترود هافنیوم استفاده میشود که به 300 آمپر انرژی نیاز دارند. بدیهی است که استفاده از تکنولوژیهای جدید به بهبود عملکرد دستگاه پلاسما سی ان سی کمک کرده و بر دقت و سرعت آن افزوده کرده است.


امکان به‌کارگیری گازهای مختلف


not found


تکنولوژیهای اضافه شده به دستگاه برش پلاسما سی ان سی سبب شده است که بتوان از گازهای متنوع‌تری برای برش پلاسما استفاده کرد. به‌کارگیری گازهای مختلف از نظر انرژی و اقتصادی به‌صرفه‌تر است.

از جمله این گازها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

•آرگون؛

•CO2؛

•هیدروژن؛

•نیتروژن؛

•متان؛

•اکسیژن.


برخورداری از سیستمهایی فرعی

دستگاه برش پلاسما ابزاری فراتر از یک دستگاه برش با چندین سیستم ثانویه است. درواقع ابزارهای ثانویه به‌کار‌رفته در این دستگاه به ادغام فرایندهای مختلف کمک میکنند. کاهش تعداد مراحل پردازش یک قطعه منجر به صرفه‌جویی در هزینه و زمان میشود.

این موضوع به‌خصوص برای کارگاههای کوچکتر از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا سبب صرفه‌جویی در هزینهها میشود. به این ترتیب چنین کارگاههایی دیگر نیازی به ماشین آلات اختصاصی مانند متهها و سایر ابزارهای تخصصی نخواهند داشت.


بهبود عملکرد دستگاه پلاسما سی ان سی با ارتقا بخشهای عمومی

پیشرفتهای صورت گرفته در حوزه دستگاههای برش پلاسما را بررسی کردیم. با این حال برخی از ارتقاهای صورت گرفته مربوط به امور عمومی دستگاه میشود. بهبود استحکام و ساختار دستگاه و استفاده از منابع به‌صرفه‌تر برای ساخت این دستگاه از دیگر پیشرفتهای صورت گرفته در این حوزه است.

طول عمر مفید این دستگاهها نیز افزایش پیدا کرده و در صورتی که به درستی از آنها نگهداری شود، شاهد عملکرد رضایت‌بخش دستگاههای برش پلاسما خواهیم بود. به این ترتیب دستیابی به اهداف صنعتی به کمک پیشرفتهای صورت گرفته دیگر دور از ذهن نیست.


دستگاه برش سی ان سی پلاسمای شرکت رادوکس

رادوکس به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه تولید دستگاههای سی ان سی به حساب میآید. این شرکت با به‌کارگیری پیشرفتهترین تکنولوژیها، دستگاههایی مطابق با استانداردهای روز دنیا به بازار عرضه میکند.

دستگاه برش پلاسما CNC ‏این شرکت قابلیت برش انواع ورقهای فلزی مانند آهن، استیل، مس و آلومینیوم را دارد. این دستگاه با دقت 0.01 میلی متر به بازار عرضه شده است. با خرید انواع دستگاههای سی ان سی از خدمات پس از فروش و فناوریهای روز دنیا بهره‌مند شوید.