مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

دستگاههای CNC در چه صنایعی کاربرد دارند؟





هنگامی که صحبت از صنایع بزرگ میشود، دقت بالا حرف اول را میزند. بسیاری از صنایع برای پیشبرد اهداف خود به قطعات سفارشی نیاز دارند؛ اینجاست که کاربرد CNC مطرح میشود.

فرقی نمیکند که در چه حوزهای مشغول به فعالیت هستید، از پزشکی گرفته تا حمل و نقل همه صنایع به ماشین کاری قطعات وابسته هستند. امروزه تلفیقی از ماشین آلات و کامپیوتر ما را به اهداف خود نزدیک‌تر کرده است.

اما CNC دقیقاً برای چه اهدافی مورد استفاده قرار میگیرد؟ با ما همراه باشید تا انواع کاربردهای CNC را با یکدیگر بررسی کنیم.


در رابطه با کاربرد CNC چه میدانید؟


not found


دستگاههای سی ان سی شامل یک واحد کنترل و قطعات خاص است که دادههای رایانهای را روی قطعات مختلف پیاده میکند. این دستگاه برای ایجاد قطعات دقیق و تخصصی استفاده میشود. به طور کلی میتوان گفت که این دستگاه برای شکل دادن، برش و آسیاب کردن ترکیبات مختلف به کار میرود.

با وجود اینکه بسیاری از افراد هنگامی که صحبت از ماشین کاری میشود، به فلز فکر میکنند اما تقریباً هر مادهای را میتوان به کمک دستگاه CNC ماشین کاری کرد.

ناگفته نماند که در ماشین کاری از ابزارها و دستگاههای مختلفی استفاده میشود که انتخاب ابزار مناسب تولیدکننده را به هدف خود نزدیک‌تر خواهد کرد.


نگاهی به کاربرد دستگاه CNC

همانطور که پیشتر بیان شد، دستگاه CNC در صنایع مختلفی کاربرد دارد که در ادامه به بررسی تخصصیتر هریک از آنها خواهیم پرداخت.


کاربرد دستگاه برش سی ان اسی رادوکس در صنایع



صنعت پزشکی

صنعت پزشکی به شدت به محصولات سفارشی متناسب با نیاز بیماران وابسته است. با توجه به اینکه برخی از ابزارها و وسایل این بخش برای بیماران عفونی مورد استفاده قرار میگیرد، صنعت پزشکی به حجم بالایی از محصولات نیاز خواهد داشت.

انواع دستگاههای CNC به خوبی نیازهای بخش پزشکی را برطرف میکنند. با توجه به تنوع مواد و دستگاههای مورد استفاده در این بخش، با طیف گستردهای از قطعات مواجه میشویم که از طریق ماشین کاری تولید میشوند. از جمله این قطعات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

•تجهیزات تحقیقاتی

•دستگاههای ام آر آی

•دستگاههای ایمپلنت

•قطعات الکتریکی

•اتاقکهای محافظ

مهم‌ترین کاربرد CNC در صنعت پزشکی، تولید قطعات سفارشی در کوتاهترین زمان ممکن است. امکان مشاهده قطعات سه بعدی به صورت رایانهای، احتمال تولید قطعات با عملکرد نامطلوب را به حداقل میرساند.


صنعت هوافضا

سرعت بالا، جریانهای هوایی شدید و فشار زیاد تنها 3 مورد از شرایطی است که دستگاههای مربوط به صنعت هوافضا با آن مواجه هستند. به منظور پیشگیری از هر گونه آسیب احتمالی مهندسان باید قطعاتی دقیق بسازند. حتی یک اشتباه کوچک نیز نتایج فاجعه‌باری به دنبال دارد.

ماشین کاری قطعات مورد استفاده در صنعت هوافضا با دقتی معادل 0.00004 اینچ انجام میشود. در این صنعت از ترکیباتی مقاوم مانند آلومینیوم، نیکل، آلیاژها، فلزات و پلاستیک استفاده میشود.

کاربرد CNC به تولید قطعات زیر مربوط میشود:

•آنتنها

•اتصالات برق

•ایرفویل‌ها

•مواد ضد امواج رادیویی

از ماشین کاری CNC برای ساخت قطعات سفارشی در این صنعت عظیم استفاده میشود.


صنعت حمل و نقل

کاربرد دستگاه سی ان سی در صنعت حمل و نقل امری حیاتی است. طراحی و تولید نمونههای اولیه در صنعت حمل و نقل نیاز به آزمایشات متعددی دارد که ساخت آنها به کمک ماشین کاری CNC امکان‌پذیر میشود.

این صنعت بیش از هر چیز به مقاومت و ماندگاری قطعات تولید شده اهمیت میدهد، چراکه این قطعات برای مدتی طولانی مورد استفاده قرار میگیرند. از جمله موارد کاربرد CNC در حمل و نقل باید به موارد زیر اشاره کرد:

•کشتیهای حمل و نقل

•قطارهای باربری

•ریل قطارها

•کامیونها و تریلر های 18 چرخ

•وسایل نقلیه مسافربری

دستگاه CNC از تولید ترمز گرفته تا قطعات موتور در صنعت حمل و نقل کاربرد دارد. با تولید قطعاتی با دقت بالا، از بروز هر گونه آسیب احتمالی پیشگیری خواهد شد.


صنعت نفت و گاز

راه‌اندازی پالایشگاهها، سکوهای حفاری و شرکتهای پتروشیمی قطعاً به قطعاتی دقیق نیاز دارد، چراکه نشت نفت یا گاز ممکن است منجر به فاجعهای انسانی شود.

قدرت تحمل بالا، امکان تعویض قطعات و مواردی از این قبیل نیاز به ماشین کاری CNC را بیشتر میکند. تولید شیرآلات، پیستونها، سیلندرها و میلهها از جمله کاربردهای سی ان سی در این صنعت است.


صنایع الکترونیک

در حالی که هنگام صحبت از ماشین کاری CNC اغلب به قطعاتی بزرگ فکر میکنیم، این دستگاه در تولید قطعات کوچک الکترونیکی نیز کاربرد دارد. گاهی دقت این دستگاه برای تولید قطعات الکترونیک به 10 میکرومتر میرسد.

حال که با کاربرد CNC آشنا شدید، باید شرکت دانش بنیان رادوکس را به شما معرفی کنیم. این شرکت نزدیک به 30 سال است که فعالیت خود را در حوزه تولید دستگاههای برش CNC، اتوماسیون و رباتیک آغاز کرده است. رادوکس با بهره‌گیری از دانش متخصصان و تکنولوژی روز دنیا، لقب بزرگترین صادرکننده دستگاه CNC در ایران و حتی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

دستگاه برش لیزر سی ان سی، دستگاه برش پلاسما، دستگاه واترجت، برش هواگاز، برش لوله و مواردی از قبیل تنها گوشهای از محصولات تولیدی این شرکت به حساب می‌آیند. برای کسب اطلاعات بیشتر حتماً به سایت رادوکس مراجعه کنید.


کلمه کلیدی: کاربرد CNC