مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
مــژده 20% تخفیف نمایشگاه (طرح 10+10)
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

چطور هزینه‌ برش لیزری را کاهش دهیم؟





قطعات برش لیزری برای بسیاری از صنایع ارزشمند است و قطعات مهم در بخش‌های مختلف از هوافضا تا رشته پزشکی کاربردی هستند؛ با این حال، بسیاری از شرکت‌ها نمی‌دانند که با انتخاب‌های ساده می‌توانند هزینه‌ برش لیزری خود را به طرز چشم‌گیری کاهش دهند.

استفاده از برش لیزری، یک انتخاب بدون نقص و محبوب بین تولیدکنندگان عرصه صنعت است.

جزئیات اساسی برش لیزری از آنچه به نظر می‌رسد، بسیار ساده‌تر است؛ یک کنترل‌کننده رایانه‌ای، اپتیک لیزر را طبق یک برنامه تعریف شده، جهت برش از ماده یا قطعه کار هدایت می‌کند. این پرتو ماده را ذوب می‌کند و باقی‌مانده با یک جت گاز یا هوا تخلیه می‌شود و در نتیجه سطح کار تمیز می‌شود.

ورق‌ فلز متداول‌ترین ماده‌ای است که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما پروژه‌های برش لیزری به صورت کلی شامل چوب، پلاستیک، شیشه و سایر مواد نیز هستند.

زمان در هر پروژه فاکتور بسیار مهمی است، روند کار در پروژه‌های برش لیزری بسیار سریع است که باعث محبوبیت بیشتر این روش می‌گردد.

برش لیزری یک روش موثر است، اما همیشه مقرون به صرفه نیست. بسیاری از تولیدکنندگان متوجه می‌شوند که هزینه‌ برش لیزری آن‌ها پایدار نیست. در ادامه به بخشی از نکات تاثیرگذار بر تعرفه خدمات لیزری اشاره می‌شود.


 میزان نیاز خود به برش لیزری را ارزیابی کنید

میزان نیاز شرکت و ماهیت و اندازه آن تاثیر به‌سزایی بر هزینه‌ها دارد. لذا ممکن است همکاری با شرکت‌های برش لیزری نسبت به خرید دستگاه‌های مربوطه برای مجموعه شما مقرون به صرفه‌تر باشد و هزینه برش لیزری شما را تا حد چشم‍‌گیری کاهش دهد.


برش لیزر را به افراد حرفه‌ای واگذار کنید

هنگامی که یک پروژه، نیازمند برشی دقیق است که فقط برش لیزری قابلیت انجام کار را با دقت لازم دارد، ممکن است انجام شخصی کار، اولین ایده‌ای باشد که در ذهن برخی از افراد ظاهر می‌شود. با این حال، برش لیزری در محل شامل سرمایه گذاری‌های گران قیمت در تجهیزات، آموزش کامل و نگه‌داری است.

شما می‌توانید به جای تسلط بر برش لیزر و مواجه شدن با این موانع، با برون سپاری پروژه خود به شرکت‌های باتجربه در این عرصه، بار این امر را از مجموعه خود بردارید.

به بیان ساده، تجهیزات مناسب برش لیزر از نظر اندازه و هزینه قابل توجه هستند. استفاده از یک تیم تخصصی بیرون مجموعه برای انجام کار می‌تواند باعث صرفه‌جویی در فضا و زمان و کاهش هزینه برش لیزری شود.

ماشین‌آلات برش لیزر نیز نیاز به نگه‌داری منظم و ایجاد فضای کار ایمن دارند که هزینه‌ها را بیشتر می‌کند. استفاده از کمک شرکت‌های ماهر در این زمینه باعث تسریع در پروژه شما و کاهش هزینه برش لیزری می‌شود.


در صورت نیاز به خرید این تجهیزات، باید نکاتی را در نظر بگیرید

اگر تصمیم به خرید تجهیزات برش لیزر دارید، جنبه‌های مختلفی از جمله قدرت لیزر و برند تجاری می‌تواند بر قیمت تأثیر بگذارد. با این وجود، هزینه خرید نباید تنها نگرانی شما هنگام خرید دستگاه باشد.

ابتدا در نظر بگیرید که محصول را برای انجام چه کارهایی لازم دارید و قصد دارید چند مرتبه از آن‌ها استفاده کنید.

یکی از راه‌های پیش‌‎گیری از هزینه‌های غیرضروری این است که تعیین کنید چه عملکرد خاصی و چه قدرتی برای کاری که قصد انجام آن را دارید، لازم است.

اگرچه ممکن است برخی افراد تصور کنند که لیزر با قدرت بالاتر همیشه بهتر است، اما این امر حقیقت ندارد. با افزایش قدرت، ضخامت برش که به "کرف" معروف است نیز افزایش می‌یابد. لیزر با قدرت بالاتر به معنای ماشین گران‌تر است، اما باید در نظر بگیرید این قدرت با پروژه‌های برش لیزر پیش‌بینی شده شما مطابقت دارد یا خیر.


اطمینان حاصل کنید که طرح خواستار برش لیزری است

ارزیابی طرح شما قبل از فعال کردن برش لیزر یکی دیگر از مراحل کاهش هزینه‌ برش لیزری است. قطعات باریک یا قطعات با جزئیات بی‌فایده می‌توانند هزینه‌های شما را افزایش دهند. همین امر در مورد خطوط دوتایی نیز صادق است. اگر در پرونده طراحی خود دو آیتم هم‌پوشانی داشته باشد، دستگاه همان خط را دو بار قطع می‌کند. این کار هزینه‌های شما و همچنین مدت زمان انجام پروژه‌های برش لیزر را افزایش می‌دهد.


گزینه‌های داخلی و یا برون‌سپاری را ارزیابی کنید

شاید دستگاه برش لیزر داخلی شما بیشتر اوقات برای اهداف کار شما مناسب باشد، اما ممکن است شما در حال کار با ماده جدیدی باشید که ممکن است مناسب آن نباشد. نیازهای عملیات شما بدون شک نوسان دارد و مواردی مانند بودجه، درخواست مشتری و مدت زمانی که معمولاً برای پروژه‌های برش لیزر صرف می‌شود‌، می‌توانند ازجمله عوامل تاثیرگذار بر این امر باشند. توجه داشته باشید برای هر پروژه باید برش لیزری را به صورت جداگانه در نظر بگیرید و تعیین کنید که آیا استفاده از منابع داخلی موجود یا برون‌سپاری به یک شرکت دیگر بهتر است. اگر هزینه‌های مورد انتظار برش لیزر مربوط به هر گزینه را در نظر بگیرید‌، تصمیم‌گیری دقیق‌تری خواهید داشت در نتیجه در صرف انرژی انسانی، زمان و بودجه صرفه‌جویی خواهید کرد.


 یک نمونه اولیه طراحی کنید

اگر در زمینه برش و ارسال اولین طرح‌های خود به دستگاه لیزر تازه وارد هستید، اینکه تصور کنید محصول نهایی چگونه باشد، چالش برانگیز است. با این حال می‌توانید، قبل از اینکه یک طرح کوچک و امتحانی به دستگاه بدهید، باید زمان انجام طرح را بررسی کنید که آیا گزینه ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تری در دسترس است یا خیر.

نمونه اولیه طرح خود را به صورت دیجیتالی یا کاغذی بسازید. پس از ایجاد یک ماکت، درک ظاهر طراحی شما آسان‌تر می‌شود.

درخواست حجم زیادی فرایند برش لیزری بدون در نظر گرفتن نتیجه مطلوب می‌تواند منجر به افزایش تعرفه خدمات لیزر شود چرا که برای اصلاح اشتباهات رخ داده، باید سفارش دیگری بدهید.

انجام این تست مقدماتی میزان خطا در نتیجه نهایی را کاهش داده و باعث افزایش دقت در کار می‌شود. این آماده‌سازی مقرون به صرفه، عاقلانه است و موجب کاهش تعرفه خدمات لیزری پروژه می‌شود.


پروژه‌های خود را قبل از ارسال به دستگاه، دسته‌بندی کنید


دستگاه برش لیزر


گروه‌بندی یک روش برش لیزری است که می‌توانید برای کاهش ضایعات از آن استفاده کنید. این بدان معنی است که قطعات را به صورت خوشه‌ای قرار دهید تا به لیزر کمک کند تا کارایی بیشتری داشته باشد. این امر، مسیری را که سر دستگاه لیزر بین هر برش باید طی کند کاهش می‌دهد.

شما می‌توانید قطعات را در پروژه طراحی خود، با استفاده از نرم‌افزار اتوکد 2بعدی گروه‌بندی کنید. این امر موجب کاهش هزینه برش لیزر می‌شود.


نوع ورق و ضخامت ورق را در نظر بگیرید


دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر


مواد مصرفی در مقایسه با نکاتی که پیش‌تر ذکر شد، هزینه زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد برش به وسیله تکنولوژی لیزر به صورت عمده، برای فلزات استفاده می‌شود، اما برای برش مواد دیگری چون پلاستیک، چوب، شیشه، چرم و ... نیز کاربرد دارد.

برش لیزری در فلزات طیف گسترده‌ای از مواد از جمله فولاد ملایم، فولاد ضدزنگ، آلومینیوم، مس و برنج مفید است.

ضخامت فلز مورد نیاز پروژه شما می‌تواند کیفیت لبه برش‌ها را تغییر دهد. از همه مهم‌تر، ضخامت فلز تعیین می‌کند که پرتو به چه سرعتی می‌تواند موجب برش شود.

هر فلز دارای ضخامت برش بهینه است که با حداقل تغییرات، پایدارترین و بدون آلودگی برش ممکن را نمایش می‌دهد.

اگر یک فلز ضخیم‌تر و متراکم‌تر را انتخاب کنید، زمان صرف شده برای زنده کردن طرح شما افزایش می‌یابد.


از برش پروازی استفاده کنید

در صورت امکان از برش پروازی استفاده کنید. استفاده از این تکنیک باعث حرکت سریع دستگاه می‌شود که به دلیل افزایش توان تولید باعث صرفه‌جویی در زمان و بودجه می‌شود.

اگر پروژه برش لیزری شما دارای روزنه‌های داخلی زیادی باشد، برش‌های پروازی می‌توانند ضمن بهینه‌سازی بهره‌وری، زمان استفاده از دستگاه را کاهش دهند. با این حال توجه داشته باشید، اگر ماده‌ای که برش می‌دهید بیش از حد ضخیم باشد، برش پروازی ممکن است نتیجه مطلوبی نداشته باشد.



سخن پایانی

با توجه به نکاتی که گفته شد، کاهش زمان تولید، میزان خطاها و استفاده از متریال مناسب در پروژه‌های طراحی در نهایت باعث کاهش هزینه برش لیزری می‌شود.

پیکربندی و تنظیم جهت طرح، در صورت تولید چند قطعه باعث کاهش اتلاف ماده و زمان می‌شود.

همچنین از طریق آزمایشات اولیه طرح، می‌توان متریال مناسب پروژه را تعیین کرد.

به‌طور کلی، اگر بتوانید این نکات را به کار گیرید، تعرفه خدمات لیزری پروژه شما کاهش و روند کار با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.