مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

خدمات برش ورق آهن





ویژگی های مختلفی مانند قیمت مناسب، فراوانی و سختی بالای فلز (آهن) موجب شده که نسبت به سایر فلزات رواج بیشتری در صنایع مختلف داشته باشد. به همین دلیل، در انواع برش های مختلف از لحاظ اندازه و ضخامت تولید می شود. در این مقاله در مورد پراستفاده ترین فلز در جهان و نحوه ی برش آن و همچنین در مورد برش لیزری آهن و مزایای آن نسبت به روش های دیگر صحبت خواهیم کرد.

آهن، پرکاربردترین عنصر فلزی در صنعت!

آهن فلزی مشهور است که همه ما روزانه با آن سر و کار داریم. مزایای کاربردی بسیار و قیمت مناسب آن نسبت به سایر فلزات، این عنصر با ارزش را برای استفاده در صنایع مختلف مناسب کرده است. از ظروف پخت و پز گرفته تا صنایع نظامی، بدنه خودروها، درب و پنجره های آهنی ساختمان های مسکونی و تجاری، آثاری از این عنصر معروف هستند که در همه جا یافت می شوند.

اما همه این کاربردها اجازه نمی دهد از معایب آهن به طور کلی چشم پوشی کنیم. این فلز به مرور زمان زنگ می زند، به خصوص زمانی که در مجاورت رطوبت و اکسیژن قرار می گیرد. خوشبختانه یک راه حل ساده و در دسترس برای این مشکل وجود دارد. استفاده از آلیاژهای مستحکم تر از این فلز، مانند فولاد که دارای درجه مقاومت بسیار بالاتری نسبت به آهن در برابر هوا یا اکسیداسیون است، راه حل مناسبی برای این مشکل است. علاوه بر این استفاده از پوشش هایی به صورت رنگ و لایه های فولادی ضد زنگ، به خوبی از این مشکل جلوگیری می کنند. این تکنیک ها سال هاست که در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی کارساز بوده اند.

تاریخچه شنیدنی لیزر و آهن

در آغاز قرن گذشته، شاید تعداد کمی از مردم نام پرتوهای لیزری را شنیده بودند و از وجود دستگاهی برای تولید آنها اطلاع نداشتند. زمان زیادی طول کشید تا نظریه انیشتین در مورد امکان ایجاد این پرتو و پیش نویسی در مورد آن بررسی شود. راهی طولانی و پر پیچ و خم را سپری کردیم تا به امروز که به راحتی از این اشعه ها در موارد مختلف از پزشکی گرفته تا صنعت استفاده کنیم. یکی از کاربردهای مفید لیزر برش دقیق و سریع فلزاتی مانند آهن است. موردی که صنعت متالورژی را به شدت متحول کرده است.

برش لیزری پانل ها چگونه انجام می شود؟

آهن یک عنصر مستحکم و بادوام است که کاربردهای صنعتی گسترده آن برای اکثر سازندگان امروزی مشهود است. علیرغم مقاومت بالای این فلز، صنایع بزرگ اغلب به موادی با ویژگی های خاص تر نیاز دارند. در چنین مواقعی صاحبان این صنایع شروع به تولید ترکیبات جدید کرده و شروع به تولید آلیاژهایی با درصد و ترکیبات مشخص کردند. این کار با حضور متالورژی ها و با مشاوره و تایید آنها انجام می شود تا وقفه ای در کار ایجاد نشود.

از فلز آهنی یا معمولی گرفته تا ترکیبات و آلیاژهای مختلف آن را می توان با برش لیزری آهن به ورق و پروفیل تبدیل کرد که در صنایع مختلف قابل استفاده است. امروزه به دلیل وابستگی و نیاز صنایع بزرگ متالورژی، بازار عرضه و تقاضا برای این محصولات داغ شده است. تقاضای زیادی از سوی کارخانه ها و صنایع بزرگ و همچنین صنعتگران مستقل برای عرضه آنها به خدمات برش وجود دارد. انجام این سفارشات با استفاده از دستگاه برش لیزری مخصوص آهن مزایای زیادی دارد.

مزایای برش لیزری با حفظ کیفیت

یکی از جالب ترین و کاربردی ترین مزایای برش لیزری دستیابی به سرعت عمل بالا و صرفه جویی در زمان و هزینه است. وقتی دستگاه ها را با لیزر برش می دهیم زمان کمتری صرف می کنیم و نیاز به نیروی انسانی بسیار کاهش می یابد. اما باید به خاطر داشت که این سرعت عمل به هیچ وجه بر کیفیت کار تاثیری ندارد و کار همیشه با بالاترین سطح کیفی انجام می شود. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود، به خصوص برای سفارشات بزرگ که نیاز به برش های گسترده و دقیق دارند.

در برش لیزری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

مانند هر صنعت جدید و حساس، در برش لیزری نیز نکاتی در هنگام کار و استفاده از دستگاه برش وجود دارد. در این قسمت به طور کلی به دو نکته مهم می پردازیم:

شکاف یا برش

خط برشی که پس از بخار یا تصعید قطعات فلزی اضافی ظاهر می شود در واقع باقی مواد است. این مقدار بسته با توجه به دقت زاویه چنگک متفاوت خواهد بود. این مقدار با در نظر گرفتن عواملی مانند سرعت، جنس ورق و ضخامت تعیین می شود. در طراحی برش لیزری نیز باید به این مورد و کمیت آن توجه شود.

سرعت برش

سرعت برش مستقیماً به عواملی مانند فشار گاز و قدرت دستگاهی که با آن عملیات برش را انجام می دهیم بستگی دارد. ضخامت کم فلز و قدرت بالای دستگاه از عوامل اصلی افزایش سرعت برش لیزری است.