مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
مــژده 20% تخفیف نمایشگاه (طرح 10+10)
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

دستگاه حکاکی لیزر





برای انتخاب فرآیند برش لیزری مناسب، باید بر سه عامل تکیه کنید: 

مقاومت علامت گذاری لیزری: ظرفیت آن برای خوانایی در شرایط سخت. 

سرعت علامت گذاری لیزری: زمان علامت گذاری که از گلوگاه های تولید جلوگیری می کند. 

ماده علامت گذاری شده: سازگاری آن با روش علامت گذاری. 

فناوری حکاکی لیزری معمولاً برای حکاکی قطعات فلزی استفاده می شود که در معرض انواع مختلف سایش یا درمان های سطحی قرار می گیرند. حکاکی فلز با فولاد و آلومینیوم (از جمله آلومینیوم آنودایز شده و ریخته گری) کار می کند. برجسته ترین ویژگی این فرآیند توانایی آن در حکاکی کدهای دو بعدی است که نرخ خوانایی بالایی را پس از انجام فرآیند حفظ می کند. این فرآیند می‌تواند شامل شات بلاست، پوشش الکترونیکی و عملیات حرارتی باشد که پیچیده‌ترین مسائل ردیابی را برطرف می‌کند. اما اگر حکاکی مقاوم‌ترین شناسه‌ها مورد نیاز نباشد، حکاکی لیزری معمولاً ترجیح داده می‌شود زیرا این روشی با سرعت بالا است که به شدت فرسایش متکی نیست. می‌توانید طیف گسترده‌تری از مواد از جمله فولاد، آلومینیوم، آلومینیوم آنودایز شده، سرب، منیزیم و روی را با لیزر حکاکی کنید. همچنین یک روش منحصر به فرد به نام آنیل لیزری برای علامت گذاری فلزاتی مانند فولاد ضد زنگ وجود دارد.

از جامد تا گاز: چگونه کار می کند  

در حالی که حکاکی لیزری سطح ماده را ذوب می کند تا زبری آن را تغییر دهد، حکاکی لیزری سطح ماده را تصعید می کند تا شکاف های عمیق ایجاد کند. این بدان معنی است که سطح فوراً انرژی کافی را جذب می کند تا از جامد به گاز تغییر کند بدون اینکه هرگز به مایع تبدیل شود. برای دستیابی به تصعید، سیستم حکاکی لیزری باید انرژی کافی تولید کند تا سطح ماده به دمای تبخیر در چند میلی ثانیه برسد. با توجه به دماهای شدید مورد نیاز برای تصعید، حکاکی های لیزری ابزار بسیار قدرتمندی هستند. مواد با رسیدن به این دما به بخار تبدیل می شوند. در نتیجه، هنگام خرید یک سیستم لیزری، باید همیشه مجهز به یک سیستم استخراج دود برای محافظت از محیط کار و یک چاقوی هوا برای محافظت از لنز لیزر باشد. لیزرهای فیبر ابزار حکاکی ایده آل برای این کار هستند زیرا طول موجی تولید می کنند که به خوبی با فلزات واکنش نشان می دهد.

حکاکی لیزری عمیق: چگونه کار می کند و به چه چیزی نیاز دارید  

حکاکی لیزری عمیق فرآیندی است که از یک پرتو نور بسیار متمرکز برای حکاکی اشکال سه بعدی در فلزات استفاده می کند. لیزرهای فیبر پالسی بهترین ابزار برای حکاکی عمیق هستند زیرا به حداکثر توان مورد نیاز برای تراش دادن سطوح فلزی می رسند. حکاکی لیزری و حکاکی عمیق تفاوت چندانی با هم ندارند. حکاکی عمیق فقط عمیق‌تر است، بیشتر طول می‌کشد و معمولاً شامل نیازهای پایانی است که هم از نظر بصری و هم از نظر لمس لذت‌بخش هستند. اگر نیازهای عمیق و زیبایی شناختی دارید، به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید.

اطلاعات بیشتر در مورد علامت گذاری و حکاکی لیزری  

به غیر از حکاکی و حکاکی، سایر فناوری های لیزری را می توان برای علامت گذاری آرم ها و شناسه ها مانند بارکد و شماره سریال استفاده کرد.

نیاز دارید، ابتدا باید الزامات برنامه خود را مشخص کنید. این شامل اطلاعاتی مانند: جنس، اندازه و هندسه قطعه شما. زمان علامت گذاری در دسترس شما. فرآیند تولید شما.

مزایای سرهای لیزری با کیفیت بالا  

اگر عمق فوکوس لیزر خیلی کم باشد، ممکن است سازندگان نیاز داشته باشند که به طور مداوم سر لیزر را بین کارها تنظیم کنند تا بتوانند حکاکی یا حکاکی کنند. خوشبختانه، لیزرهای ما عمق فوکوس کافی دارند تا تغییرات موقعیت یابی را در نظر بگیرند. سرهای دو بعدی ما دارای عمق فوکوس 6 میلی متر برای حکاکی لیزری و 3 میلی متر برای حکاکی لیزری هستند که بالاترین استاندارد برای سرهای دو بعدی در بازار است. برای جلوگیری از تنظیمات هد لیزری، برخی از تولیدکنندگان لیزر به جای آن سرهای سه بعدی گران تری را می فروشند. اگر نمی توانید قطعات را به طور دقیق در مقابل لیزر قرار دهید، ممکن است برای افزودن محدوده فوکوس بزرگ، یک سر سه بعدی لازم باشد.

حکاکی سیاه  

هنگام حکاکی لیزری فلزات، اکسیدها از برهمکنش مواد اولیه ذوب شده با اکسیژن اتمسفر تشکیل می شوند که رنگ آنها متفاوت است. سطح معمولاً کاملاً ناهموار نور زیادی را جذب می کند، به همین دلیل است که علامت گذاری معمولاً بسته به ماده سیاه یا خاکستری تیره (آلومینیوم) یا قهوه ای تیره (فولاد، برنج، مس) به نظر می رسد.

حکاکی سفید  

در حین حکاکی سفید، ساختار سطح به گونه ای است که ماده فقط کمی ذوب می شود. یک سطح صاف و بسیار بازتابنده ایجاد می شود - این به عنوان یک علامت سفید در موادی مانند فولاد گالوانیزه قابل مشاهده است. پوشش به دلیل عمق نفوذ کم، دست نخورده و مقاوم در برابر خوردگی باقی می ماند. حکاکی سفید با کنتراست بالا به ویژه برای فلزات تیره مانند فولاد سخت شده مفید است. ترکیبی از حکاکی سیاه و سفید به ویژه برای اعمال کدهای ماتریس داده مناسب است. کنتراست را افزایش می دهد و کیفیت و خوانایی کد را بهبود می بخشد.