مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
مــژده 20% تخفیف پایان سال (طرح 10+10)
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

چرا از دستگاه لیزر استفاده می کنیم





چگونه یک برش لیزری کار می کند؟

اکثر مردم از قبل می دانند که کلمه "LASER" در واقع مخفف تقویت نور توسط Stimulated Emission of Radiation است. اما چگونه نور از طریق صفحه فولادی برطرف می شود؟
پرتو لیزر ستونی از نور با شدت بسیار بالا ، از یک طول موج یا رنگ است. در مورد لیزر معمولی CO2 ، آن طول موج در قسمت مادون قرمز طیف نور است ، بنابراین برای چشم انسان نامرئی است. این پرتو از قطر لیزر ، که باعث ایجاد پرتو می شود ، از مسیر پرتو دستگاه فقط در حدود 3/4 اینچ قطر است. این ممکن است در جهات مختلف توسط بسیاری از آینه ها ، یا "تسمه های تابشی" گزیده شود ، قبل از اینکه در نهایت روی صفحه متمرکز شوید. پرتو متمرکز لیزر درست قبل از برخورد به صفحه ، از شاخه نازل عبور می کند. همچنین از طریق آن سوراخ نازل جریان می یابد ، گاز فشرده شده مانند اکسیژن یا نیتروژن.

تمرکز پرتو لیزر می تواند توسط یک لنز مخصوص یا توسط یک آینه خمیده انجام شود و این امر در سر برش لیزر صورت می گیرد. پرتو باید دقیقاً متمرکز شود تا شکل نقطه تمرکز و چگالی انرژی موجود در آن نقطه کاملاً گرد و سازگار باشد و در نازل محور باشد. با متمرکز کردن پرتوی بزرگ به پایین یک نقطه ، چگالی گرما در آن نقطه شدید است. در مورد استفاده از یک ذره بین برای تمرکز پرتوهای خورشید بر روی یک برگ ، و چگونگی شروع آتش سوزی فکر کنید. حال در مورد تمرکز 6 کیلووات انرژی در یک نقطه فکر کنید و می توانید تصور کنید که آن نقطه چقدر داغ می شود.

چگالی توان بالا باعث گرم شدن سریع ، ذوب شدن و تبخیر جزئی یا کامل مواد می شود. هنگام برش فولاد خفیف ، گرمای پرتو لیزر برای شروع یک فرآیند سوزاندن "سوخت اكسی" معمولی كافی است ، و گاز برش لیزر درست مثل یك مشعل سوخت اكسیژن ، اکسیژن خالص خواهد بود. هنگام برش فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ، پرتوی لیزر به راحتی مواد را ذوب می کند و از نیتروژن با فشار بالا برای دمیدن فلز مذاب از داخل سر استفاده می شود.

در دستگاه برش لیزری CNC ، سر برش لیزری بر روی صفحه فلزی به شکل قسمت مورد نظر منتقل می شود ، بنابراین قسمت را از صفحه جدا می کنید. یک سیستم کنترل ارتفاع خازنی فاصله بسیار دقیقی بین انتهای نازل و صفحه ای که برش داده می شود ، حفظ می کند. این فاصله مهم است ، زیرا تعیین می کند که نقطه کانونی نسبت به سطح صفحه کجاست. کیفیت برش را می توان با بالا بردن یا پایین آمدن نقطه کانونی از بالای سطح صفحه ، در سطح یا دقیقاً زیر سطح تحت تأثیر قرار داد.

بسیاری از پارامترهای دیگر نیز وجود دارد که بر کیفیت برش تأثیر می گذارند ، اما هنگامی که همه به درستی کنترل شوند ، برش لیزر یک روند برش پایدار ، قابل اعتماد و بسیار دقیق است.