مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

تاریخچه کنترل کامپیوتری CNC





تاریخچه کنترل تعداد کامپیوتر (CNC)

کنترل عددی رایانه یک مفهوم مدرن در صنایع تولیدی و تولیدی است. با این حال ، مفهوم CNC به ایده اصلی NC یا کنترل عددی باز می گردد.

ایده کنترل عددی از زمانی شروع شد که اتوماسیون ابزارهای ماشین آلات در ابتدا مفاهیم خاصی از منطق قابل برنامه ریزی را در خود گنجانیده بودند. در ابتدا ، اولین ماشین های NC در دهه 1940 ساخته شدند. ماشینهای کمی پیشرفته تر در دهه 1950 به بازار آمدند. این دستگاه های تولیدی بر اساس ابزارهای موجود ساخته شده اند که با موتورهایی که برای جابجایی کنترل های دستگاه طراحی شده اند اصلاح شده اند. این کنترل ها از نکات مشخصی پیروی می کردند که در نوار پانچ شده به دستگاه تغذیه می شدند. این مکانیسم های اولیه به زودی با هر دو کامپیوتر آنالوگ و دیجیتال بهبود یافتند. ورود فن آوری رایانه به مفهوم کنترل عددی منجر به آنچه ما اکنون به عنوان کنترل عددی رایانه می شناسیم منجر شد.

 

تحقیقات اولیه MIT در مورد کنترل عددی

پس از جنگ جهانی دوم ، جان پارسونز با ایجاد پوسته های محکم برای آنها ، راه های بهسازی هواپیما را بررسی کرد. این در نهایت منجر به یک سری پروژه های مهم تحقیقاتی نیروی هوایی شد که در انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) انجام شد. این تحقیق در سال 1949 آغاز شد. پس از مراحل اولیه برنامه ریزی و تحقیق ، دستگاه فرز آزمایشی در MIT طراحی شد. پروفسور J.F. Reintjes و تیم محققان وی در این پروژه شرکت داشتند.

 

اولین دستگاه CNC

قبل از پروژه های MIT ، شرکت پارسونز در تراورس سیتی ، میشیگان سیستمی را برای تولید قالب برای تیغه های بالگرد ایجاد کرد. جان پارسونز ، که این شرکت را تأسیس کرد ، کشف کرد که چگونه مختصات کف هواپیما را بر روی چند برابر IBM 602A محاسبه کند. وی سپس این نقاط داده را در یک غول پیکر سوئیسی تغذیه کرد. تا به امروز ، این اولین ماشین کنترل عددی واقعی محسوب می شد زیرا کالاهایی را تولید می کرد - قالب های تیغه هلی کوپتر ، در این حالت - با تغذیه کارت های سوراخ شده به یک سیستم ، و سیستم سپس قطعات را بر اساس اطلاعات از پیش برنامه ریزی شده می خواند و تولید می کرد.

با انتقال فناوری کنترل عددی به دهه 1960 و 1970 ، شکل بسیار آشنایی از دستگاه CNC که امروزه بیشتر آنها را تشخیص می دهند شکل گرفت. فناوری دیجیتال سپس وارد فرسایش شد و اتوماسیون در فرآیندهای تولید از هر زمان دیگری کارآمدتر شد. در حقیقت ، بسیاری از افراد می توانند دستگاههای CNC خانگی خود را خریداری و حتی طراحی کنند. به دلیل امروزه رایانه های پیشرفته ، پیدا کردن ماشین های CNC در همه صنایع رایج تر از همیشه است.

 

عناصر فن آوری CNC

در حالی که در تاریخ فناوری CNC تغییر عظیمی به وجود آمده است ، اما چند سنگ بنای اصلی وجود دارد که بدون تغییر مانده اند. همه دستگاه های تولید خودکار کنترل حرکت ، از مفاهیم بدون استخوان روزهای اولیه تا سیستم های بسیار پیشرفته امروزه ، هنوز به 3 مؤلفه اصلی احتیاج دارند. اینها شامل یک عملکرد فرمان ، یک سیستم درایو / حرکت و یک سیستم بازخورد است.

CNC سابقه ای طولانی و جالب دارد. با پیشرفت فناوری در آینده ، ممکن است عناصر حتی باورنکردنی تری برای اضافه کردن به تاریخ آن وجود داشته باشد ، زیرا تولید همچنان به پیشرفت استفاده از فرآیندهای رباتیک و خودکار در تقریباً هر زمینه ادامه می دهد.