مــژده وام خرید دستگاه CNC و لیزر
RADOX CUTTING CNC MACHINE, ROBOTIC & AUTOMATION
Fa
En
ورود

رادوکس در ایران کالا

رادوکس در ایران کالا

دستگاه سی ان سی انواع مختلفی دارد و در حال حاضر به عنوان یک جزء جدا نشدنی در بیشتر صنایع مانند خودرو سازی، برش چوب و فلزات به شمار می رود. کمپانی رادوکس در ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان این نوع دستگاه شناخته می شود.که شبکه تلوزیونی ایران کالا یک رپرتاژ خبری جذاب را با حضور مدیران ارشد گروه صنعتی رادوکس داشته است که سعی کردیم چکیده ای از این مصاحبه را در زیر توضیح دهیم .


معرفی کمپانی رادوکس

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت گاز پالایش و پتروشیمی با حمایت کمپانی رادوکس برگزار شد. این کمپانی با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه ی دستگاه های برش به عنوان حمایت کننده ی ایران کالا در این نمایشگاه حضور داشت.

رادوکس به عنوان بزرگترین تولید کننده ی دستگاه های سی ان سی در خاورمیانه شناخته می شود. این شرکت محصولات خود را در زمینه ی برش و دستگاه مخصوص , جیگ و فیکسچر , طراحی و ساخت مخاذن, مبدلها و تجهیزات فلزی, استراکچرهای فلزی و ابنیه , ساخت ساندویچ پنل و پوشش فلزی , بهینه سازی و ارتقاء توان نیروگاهی و اتوماسیون و رباتیک خطوط تولید به کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه و... صادر می کنند.

رادوکس توسط برادران ملکی راد احداث شده و امروز با قدرت تمام در زمینه ساخت دستگاه های برش سی ان سی و دستگاه های مربوط به صنعت نفت و گاز قعالیت می کند. این کمپانی در دوره بیست و پنجم نمایشگاه بین المللی نفت گاز پالایش و پتروشیمی به عنوان اسپانسر حضور داشته و شبکه ایران کالا از این توانمندی ها یک گزارش جامع و رپرتاژ مخصوص تهیه نمود تا به این ترتیب بتوانند خود را به صنعت ایران معرفی نمایند. کمپانی رادوکس کشور را در زمینه دستگاه هایی که تولید انحصاری آن ها در اختیار شرکت های آلمانی و امریکایی است بی نیاز ساخته است. در حال حاضر دستگاه هایی را در زمینه ی صنعت گاز و نفت تولید نموده که در نوع خود بی نظیر بوده و شرکت های خارجی به علت تجریم ها این تکنولوژی را در اختیار ما قرار نمی دهند. این دستگاه ها از لحاظ فناوری بسیار پیشرفته تر از نمونه های خارجی هستند. در ادامه قصد دااریم به معرفی یک نمونه از تولیدات رادوکس بپردازیم.

درباره دستگاه سی ان سی رادوکس چه می دانید


دستگاه برش لیزر رادوکس در حال برش


دستگاه های سی ان سی انواع مختلفی دارد و در حال حاضر به عنوان یک جزء جدا نشدنی در بیشتر صنایع مانند خودرو سازی، برش چوب و فلزات به شمار می رود. کمپانی رادوکس در ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان این نوع دستگاه شناخته می شود. قصد داریم در ادامه به بررسی انواع دستگاه های تولید شده توسط این شرکت بپردازیم.

واژه ی CNC مخفف عبارت Computer Numerical Control است. این دستگاه ها به علت ساختار خاصی که دارد امکان انجام حرکات تعیین شده را به شکل خودکار دارد. عملکرد این نوع دستگاه ها بدون خطا است و می توانند بدون حضور افراد کار خود را به انجام برسانند. دستگاه سی ان سی در انواع مختلفی ساخته شده و دارای طبقه بندی های متفاوت است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.


انواع دستگاه سی ان سی را بشناسید

اولین نمونه ی دستگاه های CNC را در سال 1940 مشاهده می کنیم و با رشد تکنولوژی مکانیزم عملکرد این دستگاه ها نیز ارتقا پیدا می کند. در حال حاضر نوع دستگاه های سی ان سی بسیار خیره کننده است. متداول ترین پروسه هایی که به وسیله ی این دستگاه ها انجام می پذیرد سوراخ زنی و برش لیزری، جوشکاری التراسونیک است.

دستگاه برش سی ان سی، ماشین تراش، دستگاه برش پلاسما، دستگاه برش واترجت CNC ، چند نمونه از این مدل دستگاه هستند که کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارند.


قیمت دستگاه سی ان سی برش لیزر در ایران کالا

همان طور که می دانید در گذشته روش های متفاوتی برای برش فلزات استفاده می شد که این روش ها به مرور زمان منسوخ می شدند. در حال حاضر برای برش فلزات از روش های روز استفاده می شود. یکی از روش های متفاوت برش فلزات استفاده از روش برش لیزر فایبر است. افراد می توانند با خرید دستگاه لیزر دانش بنیان به روند کاری خود سرعت می بخشند. این نوع دستگاه شرایط مناسبی را برای برش فلزات به وجود می آورد. کاربران می توانند با خرید این نوع دستگاه انواع شیت ها را مانند شیت های آلومینیومی، مسی و آهنی را به سادگی برش دهند.

از دیگر ویژگی های موثر این قیمت دستگاه های لیزر است که از دقت بالایی در برش برخوردار است که میزان این دقت در حدود 0.01 است. با استفاده از این دستگاه می توان قابلیت لیزر کردن فلزات را در ضخامت های 0.2 تا 20 انجام داد. وجود زاویه کونیک در ایجاد تغییر قطر سوراخ برش را ایجاد می کند. این قابلیت باعث می شود که فلزات به سادگی برش بخورند.


یکی از موارد موثر در قیمت دستگاه لیزر دانش بنیان محور که مورد توجه ایران کالا نیز بوده است پلیسه های تولیدی است که مربوط برش فلزات است و می تواند توان و کیفیت دستگاه را نشان دهد. هر اندازه که میزان این پلیسه ها کمتر باشد بیانگر این است که نیاز به ماشین کاری فلزات کمتر است این امر نشان دهنده کیفیت بالای دستگاه سی ان سی برش لیزر رادوکس است.

وجود کرف نشان دهنده ی این است که کمترین شعاع برای برش فلزات است. اندازه ی این شعاع در شیت های فلزی متفاوت است. کرف دستگاه CNC برش لیزر کم است همین امر باعث می شود که کیفیت دستگاه به خوبی نشان داده شود. زمانی که میزان کرف پایین باشد نشان دهنده ی دقت بالای دستگاه برش لیزر است. وجود کراف پایین باعث می شود که بتوانید بر روی فلزات خطوط منحنی دقیق و خاص را ایجاد کنید.

از دیگر آپشن های بسیار مهم سرعت و قدرت بالای برش است. افراد می توانند با خرید این نوع دستگاه از اکسیده شدن سطح فلزات دو موضوع بسیار اهمیت دارد که شامل برش و صافی سطح پس از انجام عملیات است. برای دسترسی به این موارد باید پارامترهایی را نظیر تنظیم فشار گاز، نوع گاز، سرعت برش و تنظیم اشعه لیزر..... را رعایت کرد.


مزایای دستگاه سی ان سی چیست

طراحی این نوع دستگاه به شکل کاملا پیشرفته و با استفاده از تجهیزات بروز و مطابق با استانداردهای بین المللی است همین امر باعث شده که برش های دقیق و با کیفیتی بر روی فلزات ایجاد شود. کاربران در گذشته برای انجام برش فلزات باید هزینه ی زیادی را پرداخت می کردند اما امروزه با تولید این مدل دستگاه ها در کشور افراد می توانند این دستگاه را خریداری کرده و در هزینه ها رعایت صرفه جویی را بکنند. دستگاه لیزر سی ان سی رادوکس با ارائه بالاترین ظرفیت و کارایی در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته که از گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار هستند. قبلا برای انجام برش اشیا مانند چوب و فلزات باید زمان و نیروی زیادی را صرف می کردند. اما با اختراع دستگاه های سی ان سی افراد می توانند نسبت به روش های قدیمی تر به قابلیت ها و امکانات فوق العاده ای دست پیدا کنند.

با استفاده از دستگاه لیزر دانش بنیان محور میزان دقت و سرعت در برش متریال های مختلف مانند فلزات افزایش پیدا می کند در کنار آن این امکان وجود دارد طرح ها و منحنی های پیچیده را پیاده کنند، برش مواد گوناگون به صورت صاف و بدون لبه انجام می گیرد. این عملیات به وسیله ی لیزر انجام می گیرد و موادی مانند چوب، فلزات و .... را بدون ایجاد تاب خوردگی برش می دهند. با استفاده از این دستگاه می توانید بالاترین ضخامت ها را در برش تجربه نمایید.

نکته ی قابل توجه این است که لیزرها دارای تنوع بالایی هستند که شامل لیزر رادیو اکتیو یا شیمیایی لیزر جامد، لیزر گازی است که از لحاظ نرم افزار و سخت افزاری کاملا با همدیگر متفاوت هستند. اپراتورها باید به این امر توجه زیادی مبذول دارند.


انواع دستگاه سی ان سی برش لیزر

همان طور که در ابتدا گفتیم دستگاه سی ان سی لیزر به دو دسته تقسیم می شود که به لیزر فلزات و غیر فلزات تقسیم می شود.بیشترین کاربرد دستگاه های سی ان سی برای فلزات انجام اموری مثل برش، تراش، حکاکی ، جوش و... بر روی فلزات مختلف انجام می گیرد. برش فلزات یا برش لیزری به عنوان یکی از پیشرفته ترین تکنیک های برش به شمار می رود. از ویژگی های این نوع برش می توانیم به دقت، عدم نیاز و به عملیات پردازش بعد از برش اشاره کنیم.

دستگاه سی ان سی لیزر برش غیر فلزات

این نوع دستگاه امکان عملیات بر روی متریال هایی نظیر پلکسی گلاس، چوب، پلاستیک، پارچه و شیشه و.... را به وجود می آورد. با استفاده از این نوع دستگاه می توان محصولات مختلفی مانند سری وسایل اداری رومیزی، پازل های (سرگرمی) کوچک و بزرگ، ساخت ماکت، حکاکی خودکار تبلیغاتی، لوح تقدیر، ساخت تابلوهای راهنما، حکاکی بر روی پارچه، کیف و کفش، چرم، ساعت دیواری، جعبه، قاب عکس اشاره کرد.


مزایای استفاده از دستگاه سی ان سی برش لیزر

در حال حاضر استفاده از دستگاه های برش لیزر در زمینه ی ابزارآلات و تجهیزات در صنایع مختلف رو به رشد است و استفاده از این نوع تکنولوژی مزیت های زیادی دارد که قصد داریم در اینجا به صورت مختصر آن ها را بررسی کنیم:

استفاده از دستگاه های برش لیزری باعث صرفه جویی در مصرف برق و کاهش هزینه ها می شود.

برش لیزری در مقایسه به شیوه های قدیمی و ستنی فرایتدی ایمن و کاملا بی خطر دارد.

این فرایند بدون نیاز به ایجاد تماس مستقیم انجام می پذیرد.

 برش با لیزر بسیار دقیق و بی نقص است

 این شیوه مواد زیادی را تحت پوشش قرار می دهد.

 استفاده از برش لیزری در صنایع مختلف کاربرد دارد.


عملکرد دستگاه سی ان سی برش لیزر

عملکرد دستگاه به این شکل است که نخست اشعه ی لیزر از طریق هد دستگاه بر روی جسم تابیده می شود و پس از آن این اشعه با میزان قدرتی که برای آن از قبل تعیین کرده ایم قسمت مورد نظر را حکاکی یا برش داده و در انتها بخش هایی را که برش خورده است را از روی جسم با فشار بالا برداشته تا سطح صاف و صیقلی باقی بماند.

نحوه ی عملکرد این دستگاه به این صورت است که قسمتی را که قصد دارید برش دهید را انتخاب کرده و پس از آن دستور برش را به کامپیوتر می دهید. این دستگاه مجهز به هوش مصنوعی بوده و به راحتی محل مورد نظر را تشخیص داده و برای برش شناسایی می کند و پس از آن دستگاه را به آن سمت حرکت می دهد.

این دستگاه از دو بخش مکانیکی و هوشمند تقسیم شده اند که قسمت مکانیکی آن مسئولیت دارد تا نازل را در جهت های مختلف حرکت دهد و قسمت هوشمند آن با محورها و حرکت دادن ابزار برشی را تحت کنترل خود قرار می دهد. به زبان ساده می توانیم بگوییم که اشعه ی لیزر موجود در دستگاه در یک بخش تولید شده و به وسیله ی عدسی و آینه های دستگاه متمرکز می شود و سپس با کمک نازل بر سطوح تابیده می شود در انتها عملیات برش را با با استفاده از نرم افزار کنترل و بخش کنترلر حرکت کرده و عملیات برش را انجام می دهد. این دستگاه قابلیت برش D2 و D3 را دارد و از ایمنی بالایی برخوردار است.